Jak podłączyć sterownik centralnego zamka do samochodu

Prezentujemy Państwu treść opracowaną z udziałem samremontujesz.pl

Centralny zamek samochodowy to urządzenie elektryczne, które umożliwia kierowcy pojazdu zablokowanie i odblokowanie wszystkich drzwi za pomocą jednego pilota. Jest on stosowany w nowoczesnych samochodach w celu zapewnienia bezpieczeństwa i wygody.

Ważne jest, aby zrozumieć, jak działa centralny zamek, zanim zdecydujesz, czy warto w niego zainwestować. System ten jest nie tylko elementem bezpieczeństwa, ale także zmniejsza ryzyko kradzieży i koszty.

Centralny zamek składa się z czterech głównych elementów: przełącznika zamka drzwi, siłownika zamka drzwi, sterownika zamka drzwi i pilota. Pierwszym komponentem jest przełącznik blokady drzwi, który jest zainstalowany po stronie kierowcy samochodu i może zablokować lub odblokować wszystkie pozostałe drzwi w samochodzie.

Gdy drzwi są zablokowane, włącza się mikrowyłącznik w przełączniku zamka drzwi, a sygnał trafia do centralnej jednostki zamka. Następnie wysyła ona polecenia do siłowników wszystkich pozostałych zamków, które w zależności od potrzeb automatycznie je blokują lub otwierają.

Podobnie, gdy centralny zamek zostanie odblokowany za pomocą pilota, wysyła on polecenie do siłowników wszystkich pozostałych zamków w samochodzie. Można to zrobić przez naciśnięcie przycisku na pilocie lub przez włożenie breloka do przełącznika zamków drzwi.

Istnieją różne rodzaje centralnych zamków, ale większość z nich opiera się na kodach kluczy i falach radiowych. Ponadto zwykle posiadają immobilizer, aby zapewnić, że pojazd nie może zostać uruchomiony bez ważnego klucza.

Drugim głównym elementem centralnego zamka jest siłownik zamka drzwi, który znajduje się na każdych drzwiach i jest odpowiedzialny za wykonywanie poleceń kierowcy dotyczących zablokowania lub odblokowania konkretnych drzwi. Siłownik zamka drzwiowego składa się zazwyczaj z silnika o wysokim momencie obrotowym i układu przekładniowego.

Alternatywnie do solenoidu, jako siłownik można zastosować silnik prądu stałego. Wynika to z faktu, że może być sterowany z odległej lokalizacji, a jednocześnie jest bardziej przystępny cenowo niż solenoid.

Innym głównym elementem systemu centralnego zamka jest samochodowe urządzenie antykradzieżowe, które obejmuje alarm, urządzenie automatycznego odcięcia paliwa i/lub wyłącznik automatyczny. Urządzenie to jest połączone elektrycznie z urządzeniem obwodu napędowego centralnego zamka 20, które jest sterowane przez główną skrzynkę kontrolną.

Do każdego z urządzeń obwodu napędowego dołączony jest niewielkiej długości przewód, który zakończony jest zaciskiem wielogniazdowym. Przewód ten jest identyfikowany przez to, że ma podłączone dwa dodatkowe przewody, są to zasilanie i powrót masy dla całego systemu zamka drzwi.

Aby podłączyć centralny zamek do samochodu, należy zlokalizować te przewody i ponownie je podłączyć, jak pokazano na naszym schemacie połączeń specyficznych dla samochodu poniżej. Po umieszczeniu wszystkich przewodów na miejscu, warto sprawdzić je i upewnić się, że wszystkie są prawidłowo podłączone przed kontynuowaniem procesu instalacji.

Podobne tematy