Zawsze, gdy montujesz alternator, jest kilka czynników, które musisz wziąć pod uwagę. Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to obliczyć, ile mocy będzie potrzebował Twój pojazd. Można to zrobić za pomocą bezpiecznika akcesoriów, aby dowiedzieć się, jak wiele mocy jest używany. Możesz również uzyskać dobry pomysł na to, ile mocy pobiera Twój pojazd, patrząc na wartość znamionową amperów alternatora.
Aby Twój samochód mógł pracować wydajnie, musisz mieć wysokiej jakości alternator, który ma dużą moc. Im większa moc wyjściowa, tym więcej mocy będzie w stanie wyprodukować przy niskich prędkościach. Zapobiegnie to obciążeniu układu ładowania i nie uszkodzi żadnych innych elementów elektrycznych. Należy jednak pamiętać, że alternator o wysokiej mocy nie zawsze będzie mocniejszy od alternatora o niskiej mocy. Różnica w mocy zależy od prędkości obrotowej Twojego silnika i zapotrzebowania na prąd.
Kolejnym czynnikiem, który będziesz musiał wziąć pod uwagę jest przełożenie koła pasowego. Jest to czynnik, który jest bardzo ważny na biegu jałowym. Na przykład, jeśli masz samochód z akumulatorem 150-amperowym, twój rozrusznik będzie ssał 100-amperów. Oznacza to, że trzeba będzie zmienić przełożenie koła pasowego, jeśli chcesz, aby alternator był w stanie dostarczyć więcej mocy na biegu jałowym. Istnieją koła pasowe z podwójnym rowkiem na nich, które nie będą pasować do alternatora, którego używasz.
Kiedy instalujesz alternator, będziesz musiał podłączyć go do węzła, który znajduje się między grodzią a alternatorem. Będziesz również musiał upewnić się, że zacisk polowy alternatora jest uziemiony do ziemi. Jest to ważne, ponieważ jeśli terminal polowy nie jest uziemiony, alternator nie będzie w stanie naładować. Należy również pamiętać, że nigdy nie należy instalować akcesoriów bezpośrednio na batt post. Może to spowodować problemy, ponieważ alternator może nie być w stanie poradzić sobie z obciążeniem.
Oprócz alternatora, będziesz potrzebował regulatora. Regulator pomoże zapewnić, że napięcie jest prawidłowo ustawione i że otrzymujesz pełną moc z alternatora. Możesz użyć fabrycznego regulatora lub zewnętrznie zamontowanego. Istnieje wiele marek regulatorów, w tym Mancini, Summit i Denco. Powinieneś wybrać typ, który najlepiej pasuje do Twojego pojazdu. Typ regulatora, którego używasz, będzie zależał od typu silnika, który masz w swoim pojeździe. Na przykład, regulator ’69-down będzie wymagał, abyś podłączył pojedynczy przewód polowy do zacisku polowego alternatora. Nie będziesz mógł tego zrobić, jeśli Twój pojazd ma silnik inny niż LA.
Istnieje wiele różnych typów dostępnych alternatorów, w tym alternator Nippondenso, który można znaleźć w ciężarówkach i furgonetkach Dodge serii D. Ten alternator ma niewielkie rozmiary, ale dużą pojemność. Jest również bardziej wydajny i zapewnia większą moc na biegu jałowym.
Podobne tematy