Alternator jest krytycznym elementem systemu zasilania Twojego samochodu. Wytwarza energię elektryczną, ładuje akumulator i dostarcza energię elektryczną do systemów pojazdu, w tym świateł, wentylatora i wycieraczek. Monitoruje on również ilość energii dostarczanej do każdego urządzenia. Pomaga to zapewnić, że każda jednostka otrzymuje taką ilość energii, jakiej potrzebuje, dzięki czemu pojazd działa płynnie i wydajnie.
How to Wire An Alternator
Pierwszym krokiem w okablowaniu alternatora jest zlokalizowanie zacisków, które łączą go z akumulatorem. To jest najłatwiejsze do zrobienia z latarką. Zazwyczaj są trzy terminale, ale niektóre alternatory mają cztery. Sprawdź gołą metalową część alternatora i poszukaj przewodów, które dołączają do każdego zacisku. Jeśli nie masz latarki, możesz użyć długopisu i papieru, aby zaznaczyć lokalizację każdego zacisku na alternatorze.
Gdzie łączą się kable dodatni i ujemny?
Czerwony kabel dodatni z alternatora łączy się z dodatnim zaciskiem na twoim akumulatorze. Jest to ciężki przewód, który musi przenosić duży prąd, więc upewnij się, że podłączasz go bezpośrednio do alternatora.
How to Locate the Stator Wire on Your Alternator
Przewód STAtor jest podłączony do wyjścia cewki przed diodami, co stawia napięcie prądu zmiennego. Napięcie to może być wykorzystane do zasilania sygnału obrotomierza lub innych elementów zasilanych prądem zmiennym w Twoim samochodzie. Najlepiej jednak nie podłączać tego przewodu do akumulatora lub masy silnika. Może on być podatny na korozję i ma bardzo słabą oporność.
How to Locate the Voltage Regulator on Your Alternator
Nowoczesne alternatory mają wbudowane regulatory napięcia, które regulują ilość napięcia, które płynie do akumulatora. Zapewnia to, że pomimo tego, jak szybko alternator się obraca i ile amperów produkuje, Twój akumulator zawsze ma wystarczające napięcie, aby uruchomić systemy pojazdu.
Jak przetestować dwuprzewodowy alternator za pomocą woltomierza
Twój dwuprzewodowy alternator ma trzy przewody: przewód dodatni akumulatora, przewód czujnika napięcia i przewód wejściowy zapłonu. Przewód czujnika napięcia wykrywa napięcie pochodzące z akumulatora i przesyła tę informację do regulatora napięcia alternatora. Regulator zmienia napięcie na takie, które spełnia wymagania poszczególnych elementów systemu zasilania Twojego samochodu.
Trzeci przewód łączy regulator napięcia z wewnętrznym prostownikiem diodowym alternatora. Prostownik przekształca prąd zmienny z alternatora na prąd stały. Jest to bardzo ważny etap procesu, ponieważ alternator nie może pracować bez tego napięcia.
How to Excite Your Alternator
Jednym z najprostszych sposobów, aby wzbudzić swój alternator jest dołączenie żarówki do nieużywanego zacisku na cewce rozrusznika. Ten nieużywany terminal jest gorący, gdy silnik jest korbowy, ale jest odłączony, gdy klucz jest wyłączony. Jest to świetny sposób, aby upewnić się, że alternator otrzymuje wystarczające napięcie, gdy jest to najbardziej potrzebne, na przykład podczas uruchamiania generatora lub sprowadzania samochodu do domu z długiej podróży.
Podobne tematy