Silnik wycieraczek jest istotną częścią układu napędowego Twojego pojazdu. Jeśli nie działa prawidłowo, będziesz miał problemy z widzeniem i korzystaniem z przedniej szyby i być może będziesz musiał oddać samochód do naprawy. Pierwszym krokiem do naprawy silnika jest ustalenie, jak jest on okablowany i co jest nie tak z okablowaniem.
Silniki wycieraczek różnią się konstrukcją i liczbą szczotek, ale wszystkie są przeznaczone do obracania ślimaka w mechanizmie napędowym. Mechanizm ten pozwala ślimakowi obracać większe koło, które napędza pióra wycieraczek.
W przeciwieństwie do wielu innych części Twojego samochodu, silnik wycieraczek nie jest skomplikowanym zespołem. Nie musisz znać się na elektryce, aby go uruchomić, ale jest kilka rzeczy, które powinieneś wiedzieć, zanim spróbujesz z nim pracować.
Istnieją dwa rodzaje silników wycieraczek: te, które wykorzystują magnesy stałe i te, które wykorzystują elektromagnesy. Główna różnica między nimi to liczba szczotek.
Większość silników wycieraczek ma trzy szczotki, jedną wspólną i dwie do prędkości. Są one połączone z twornikiem poprzez dwa przewody szczotkowe.
Niektóre z tych szczotek mają wbudowane urządzenia ograniczające prąd, więc pozwalają na przepływ tylko określonej ilości prądu. Zapobiega to przegrzaniu szczotek i zapewnia stałą pracę silnika.
Następną rzeczą, którą należy zrobić, jest sprawdzenie zasilania silnika wycieraczek. Można to zrobić za pomocą woltomierza.
Można to również zrobić za pomocą multimetru lub miernika omowego. Jeśli miernik wskazuje napięcie zbliżone do napięcia z akumulatora, oznacza to, że obwód niskiej prędkości jest nienaruszony.
Zazwyczaj obwód wolnych obrotów jest podłączony do brązowego i czerwonego przewodu w przełączniku na desce rozdzielczej. Kiedy przełącznik jest w pozycji “low”, brązowy przewód jest uziemiony i tylko czerwony przewód pozostaje podłączony do masy poprzez przełącznik parkowania.
Jeśli przełącznik jest w pozycji “wysokiej”, brązowy i czerwony przewód są otwarte. Silnik uziemia się poprzez miedzianą tarczę w wyłączniku postojowym, aż ramię styku osiągnie szczelinę pomiędzy dwoma końcami przewodów.
Po przestawieniu przełącznika w pozycję “auto park”, silnik zostaje wyłączony. Dzieje się tak, ponieważ przekaźnik sterujący obwodem został zasilony przez krótkie naciśnięcie przełącznika toggle.
Teraz, gdy okablowanie jest sprawdzone, nadszedł czas na zainstalowanie silnika wycieraczek. Jest to ważny etap, ponieważ silnik i mechanizm napędowy muszą być ponownie ustawione, aby prawidłowo ze sobą współpracowały.
Następnie należy ponownie dokręcić nakrętki zabezpieczające, które utrzymują silnik wycieraczek na miejscu. Pozwoli to na utrzymanie silnika i mechanizmu napędowego w osi, zapobiegając poruszaniu się wycieraczek w niezamierzonym kierunku przy pierwszym włączeniu.
Należy ponownie podłączyć czerwone, białe i zielone przewody zasilające z silnika wycieraczek do drugiego pióra na zacisku przełącznika wycieraczek. Upewnij się, że pióro jest schowane w wiązce przewodów, aby nie zwisało w dół. Należy również podłączyć czarny przewód od silnika wycieraczek do czwartego pióra na tym samym zacisku, który jest połączeniem przewodu uziemiającego.
Podobne tematy